Simbolika e këngës popullore “…zoga na kërkon fustan, ta ble Lala për Bajram!”

Simbolika e këngës popullore “…zoga na kërkon fustan, ta ble Lala për Bajram!”

 

 Petrit Zeneli

 

Është ndoshta i vetmi varg kënge ky që më vjen kthjellët e mallshëm që nga fëmijëria, vitet ’60 – ’65, kur s’kuptoja  ç’ishte Bajrami, por kënga më rrënjosi thellë këtë emër, sepse e dëgjoja kudo, nëpër dasma, në festa, në pyje,  hipur mbi kuaj, me barinjtë etj., dhe natyrshëm fillova ta këndoja apo fërshëlleja edhe vet.

 

 

Nuk e di sa e vjetër është kënga, por s’besoj se ka këngë tjetër të ketë fituar kaq qytetari interpretimi dhe në një shtrirje gjeografike kaq të madhe, nga Jugu në gjithë Shqipërinë e Mesme e më lart. Në thelb ajo është sa lirike aq dhe familjare, e dhimbshme apo gazmore.

 

“Ç’ke moj zogë që po qan,

moj zogë, aman aman

Më morën burrin ushtar,

moj zogë aman aman,

Nuk e di se ku e kam,

Ja në Durrës, në Elbasan,

Zoga na kërkon fustan,

ta ble Lala për Bajram…”

 

 

Diku i thonë zoçkë e diku zogë, diku Lali e diku Lala, shpesh dhe theva këmbkën në dyqan.., por përgjithësisht teksti i saj është i njëjtë.

 

 

E kanë kënduar atë populli por edhe këngëtarë të njohur si Eli Fara, Valbona Mema etj. U ndalua feja në vitin 1967, por vargun “…ta ble Lala për Bajram” s’e ndaluan e s’e burgosën dot, deri në ditët e sotme. Këndohet ajo në mbarë trojet shqiptare, por edhe nga emigrantët kudo, për të shuar mallin përvëlues ndaj vendlindjes.

 

Ka një simbolikë të fortë ky varg.

 

 

Në këtë ditë të madhe e të shenjtë njerëzit duhet të visheshin bukur, si per festë, edhe nëse varfëria s’i lejonte. Babai apo djali i dashuruar atë ditë duhet të sakrifikonin patjetër, t’i blinin vajzës fustan që ajo të shkëlqente në festë si dielli, për të harruar çdo vuajte e merak në shpirt.